ÇORUM DODURGA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DODURGA’DA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR ELE ALINDI

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerini yerinde yapmak amacıyla Dodurga İlçesine eğitsel ziyaret yaptı.
DODURGA’DA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR ELE ALINDI

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerini yerinde yapmak amacıyla Dodurga İlçesine eğitsel ziyaret yaptı. Ziyaret Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Tahir DEMİR, Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı Erol TAŞ, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü Rehber Öğretmenlerinden Kürşat DEĞİRMENCİ ile Serkan KABALAK’ın katılımlarıyla gerçekleşti.

Dodurga ilçe milli eğitim müdürlüğü toplantı salonunda şube müdürünün başkanlığında başlayan toplantıya Dodurga ilçesinde görev yapan okul müdürleri, rehber öğretmenler ile özel eğitim öğretmenleri katıldı.

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Tahir DEMİR,Özel Eğitim uygulamaları hakkında bilgilendirme yaparak, sunumunda şu ifadelere yer verdi: ‘’ Özel eğitime gereksinimi olan birey denildiğinde, çeşitli nedenlerle bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireyin ifade edildiği, Dünya Sağlık Örgütü(WHO) özel gereksinimli olan bireylerin genel nüfus içerisindeki oranı gelişmiş ülkelerde %10 gelişmekte olan ülkelerde ise %12-14 aralığında olduğu sınıflandırma içerisine bakıldığında; zihinsel yetersizlik, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, bedensel yetersizlik, özel öğrenme güçlüğü, duygu ve durum bozukluğu, dikkat dağnıklığı ve hiper aktivite bozukluğu, çoklu yetersizlik, dil ve konuşma bozukluğu, otizm, yaygın gelişimsel bozukluk, bedensel yetersizlik ve üstün yeteneklilik gösteren bireylerin bu sınıflandırmayı oluşturduğu konusunda genel bir bilgi verdikten sonra RAM süreci ve eğitsel değerlendirme konusunda da şunları ifade etti. Öncelikli olarak okul/öğretmen şüphe duyar, eğitsel değerlendirme isteği formu doldurularak randevu talebinde bulunulur. RAM’a gelen birey öncelikli olarak zeka testine alınır zeka testi uluslar arası geçerliliği ve güvenirliliği kanıtlanmış testlerdir testlerden sonra bireyinin var olan performansını belirlemek için performansı alınır. İncelenmesi yapılan birey için en uygun eğitim ortamından eğitim alması için Eğitsel Değerlendirme Kurulu tarafından Eğitsel Değerlendirme Raporu hazırlanır. Eğitsel Değerlendirme Kurulu birey için en uygun eğitim ortamında eğitim alması için karar verir.

Alınan karar gereği uygulanacak eğitim tedbirlerinin neler olduğu hakkında bilgi veren Demir; Ayrıca Kaynaştırma eğitimi eğitimini başarıya ulaştıran anahtarın, özel eğitim gerektiren bireyler için hazırlanan BEP’(Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) de olduğunu belirtti.

Dodurga’da özel Eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar, katılımcılar tarafından ifade edildi. Özel Eğitim Bölüm Başkanı Erol Taş, çözüm önerilerini katılımcılarla paylaştı.

Dodurga İlçe Milli Eğitim Müdürü Murat Ali KÖKSAL Şube Müdürü, Mehmet Yasın ERİŞ, Mustafa Kemal İlkokulu Müdürü Ersoy ÖZKESKİN ile diğer Okul Müdürleri Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünün katkılarından dolayı teşekkür ettiler.

 

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü; Tahir DEMİR, “Ram olarak merkez ve ilçelerdeki tüm öğrencilerin eğitim-öğretim alanındaki ihtiyaç duydukları rehberlik faaliyetlerini yakından takip ettiklerini, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin okulla eşgüdüm içerisinde hareket etmesi için işbirliğine dayalı kapsamlı çalışmaları planladıklarını söyledi.

özeleğitimözeleğitimözeleğitimözeleğitim

Esentepe Mahallesi, Güzey Sokak Hükümet Konağı Sk. No3 19060 Dodurga/Çorum - 0364 711 6527

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.